Батькам


До відома батьків!

Керуючись рішенням Івано-Франківської міської ради від 22.12.2022 р. №218-32 «Про встановлення вартості харчування учнів закладів загальної середньої освіти  Івано-Франківської міської ради денної форми навчання за кошти бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади», з метою забезпечення учнів безпечною, повноцінною та корисною їжею відповідно до норм харчування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку”,  вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 р. № 2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за  № 1111/35394, постанови головного державного санітарного лікаря України від 28 листопада 2022 року № 1 “Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)”, наказу Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради від 30.12.2022р. №574 «Про забезпечення харчуванням учнів закладів загальної середньої освіти  Івано-Франківської міської ради денної форми навчання за кошти бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади у 2023 році» та інших чинних нормативно-правових документів:

1. Забезпечити з 1 січня 2023 року  гарячим харчуванням  учнів, які навчаються у 1-11 класах закладів загальної середньої освіти  Івано-Івано-Франківської міської ради денної форми навчання, та проживають на території Івано-Франківської міської територіальної громади, за рахунок коштів  бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади у наступних розмірах:

- вікова група 6-11 років(1-5 кл.) — 60,00 гривень/день на одну дитину(cніданок - 28,00 гривень/день, обід - 32,00 гривні/день);

- вікова група 11-14 років(6-8 кл.) — 65,00 гривень/день на одну дитину (сніданок - 30,00 гривень/день, обід – 35,00 гривень/день);

- вікова група 14-18 років(9-11 кл.) — 70,00 гривень/день на одну дитину (сніданок - 33,00 гривні/день, обід – 37,00 гривень/день).

2. Звільнити від плати за гаряче харчування батьків, або осіб, які їх замінюють, здобувачів освіти 1-11 класів закладів загальної середньої освіти Івано-Франківської міської ради денної форми навчання, які проживають на території Івано-Франківської міської територіальної громади, за рахунок коштів  бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади таких категорій :

         - дітей-сиріт; дітей, позбавлених батьківського піклування (режим (кратність) харчування: сніданок, обід вартістю відповідно до вікових груп);

         - дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних і інклюзивних класах (групах), (режим (кратність) харчування: сніданок, обід вартістю відповідно до вікових груп);

         - дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» (режим (кратність) харчування: сніданок, обід вартістю відповідно до вікових груп);

         - дітей, евакуйованих із зони відчуження, дітей, які є особами з інвалідністю внаслідок Чорнобильської катастрофи, і тих, що проживали у зоні безумовного (обов’язкового) відселення з моменту аварії до прийняття постанови про відселення, відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”(режим(кратність)харчування:сніданок, обід вартістю відповідно до вікових груп );

         - дітей з числа внутрішньо переміщених осіб, дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів (сніданок, обід вартістю відповідно до вікових груп);

         - дітей, з числа осіб, визначених у ст. 10, ст.10.1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (режим (кратність) харчування: сніданок, обід вартістю  відповідно до вікових груп);

         - дітей учасників бойових дій (на підставі посвідчень встановленого зразка для учасників бойових дій або на підставі довідки, передбаченої додатком 6 до постанови КМ України від 21 жовтня 2022 р. № 1193 про безпосередню участь у бойових діях), (режим (кратність) харчування: сніданок, обід вартістю  відповідно до вікових груп);

         - дітей, які перебувають у сім`ї патронатного вихователя (режим (кратність) харчування: сніданок, обід вартістю  відповідно до вікових груп);

         - дітей із інвалідністю (режим (кратність) харчування: сніданок, обід вартістю відповідно до вікових груп );

         - дітей із багатодітних сімей (режим (кратність) харчування: сніданок вартістю відповідно до вікових груп);

         - дітей, які проживають на території Івано-Франківської міської територіальної громади, та виховуються в сім’ї, що перебуває в складних життєвих обставинах відповідно до заяви батьків, або осіб, які їх замінюють, на ім’я керівника закладу загальної середньої освіти Івано-Франківської міської ради, відповідного подання керівника закладу загальної середньої освіти, наказу Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради (режим (кратність) харчування: сніданок вартістю відповідно до вікових груп).

3. Звільняти за рішенням педагогічної ради від оплати за харчування (обід вартістю 32,00 гривні/день на одну дитину) батьків, або осіб, які їх замінюють,  вихованців груп подовженого дня (у відсотках чисельності групи за списком: 10 – у повному обсязі; 15 – на половину вартості).


До відома батьків! 

В Україні розпочала роботу платформа про здорове харчування у школах "Знаїмо". Дана платформа є частиною реформи системи шкільного харчування. Основне завдання платформи - інформувати освітніх управлінців, керівників закладів освіти, педагогів та батьків про зміни в системі харчування та найкращі практики організації харчування в школах.


До відома учасників освітнього процесу!

ВИМОГИ
до організації харчування дітей з особливими дієтичними потребами, включаючи харчову алергію та непереносимість окремих харчових продуктів або речовин

ВИТЯГ

із Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України № 2205 від 25.09.2020р., зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за № 1111/35394)

Додаток 11

до Санітарного регламенту для закладів

загальної середньої освіти

(пункт 11 розділу VI)

ВИМОГИ

до організації харчування дітей з особливими дієтичними потребами, включаючи харчову алергію та непереносимість окремих харчових продуктів або речовин

Особливі дієтичні потреби учнів закладів освіти підтверджуються медичною довідкою, що видана сімейним лікарем чи педіатром, де зазначено особливі дієтичні потреби учня із встановленням відповідного діагнозу.

Індивідуальне харчування для учнів з особливими дієтичними потребами повинно бути організоване з урахуванням рекомендацій щодо обмеження/виключення відповідних харчових продуктів, напоїв та страв зазначених у медичній довідці.

Енергетична та поживна цінність харчування для учнів з особливими дієтичними потребами повинна відповідати віковим та статевим нормам та повинна бути забезпечена адекватною заміною тих харчових продуктів, напоїв та страв, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість.


Ліцей №4 Івано-Франківської міської ради надає інформацію щодо забезпечення дезінфікуючими засобами та засобами індивідуального захисту, а саме впродовж серпня-вересня 2020 року закуплено на суму 25658,80 грн.:

-        Засоби дезінфікуючі та дезінфекційні на суму 14073,00 грн.;

-        Щитки захисні (87шт) на суму 4824,80 грн.;

-        Маски захисні (106 шт) на суму 680,00 грн.;

-        Засоби чистячі на суму 1790,00 грн.;

-        Рушнички паперові на суму 690,00 грн.;

-        Термометри безконтактні на суму 2400,00грн.;

-        Рукавиці на суму 400,00 грн.;

-        Пакети для використаних масок на суму 225,00 грн.;

      Серветки для прибирання на суму 576,00 грн.


БЕЗПЕКА ДІТЕЙ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
Наразі діти шкільного віку перебувають на вимушених канікулах у зв’язку з карантином і здебільшого залишаються вдома самі без нагляду дорослих. Зважаючи на те, що у цей період зростає небезпека для дітей, ювенальні поліцейські Івано-Франківщини звертаються до батьків з проханням нагадати їм правила безпечної поведінки вдома.
Передусім наголосіть синам та дочкам, що є речі, яких робити не можна за жодних обставин.
- Нікому не можна відчиняти дверей, навіть якщо це сусідка чи подруга мами. Вхідні двері повинні відчиняти лише дорослі. Поясніть дитині, що у всіх близьких є ключі від квартири.
- Не можна розповідати по телефону незнайомим людям, що вона (дитина) зараз сама вдома, а мама прийде тільки через годину. Скажіть дитині, щоб стороннім людям вона відповідала, що мама зараз дуже зайнята і не може поговорити з вами, порадьте зателефонувати приміром через годину. У цьому випадку ви, по-перше, не змушуєте дитину брехати, адже мама справді зайнята. А по-друге, стороннім невтямки, що дитина вдома сама.
- Категорично не можна гратися з сірниками, електропобутовими приладами та газовою плитою.
Обов’язково перевірте наявність у дітей номерів телефонів рідних (матері, батька, бабусь, дідусів тощо), до яких діти можуть звернутися у разі потреби. Також поясніть дитині, в яких випадках треба терміново дзвонити та кликати на допомогу.
Доречним також буде подбати про цікаве та змістовне дозвілля дитини вдома та розпланувати разом з нею розпорядок дня.


Поради батькам: Як вберегти дітей від коронавірусу
Під час тритижневого карантину батькам варто приділити увагу дітям щодо профілактики захворювання
Поради
- Тримайте дітей вдома, якщо вони захворіли (це стосується лише легких форм захворювання, при погіршенні стану обов'язково зверніться до свого сімейного лікаря). Дітям потрібен відпочинок, щоб одужати. Без достатнього відпочинку вашій дитині може знадобитися більше часу, щоб відчути себе краще. Людям з ослабленою імунною системою часто потрібно ще більше часу, щоб відновитися.
- Хворих і здорових дітей треба тримати окремо. Треба уникати контакту із особами з проявами респіраторного захворювання, триматися на відстані не менше 1-2 м від хворих людей. Шукати варто й альтернативні способи участі дітей в зборах, наприклад дивитися їх по телевізору або в Інтернеті, щоб вони могли уникнути особистого контакту. Це особливо важливо для дітей з високим ризиком ускладнень грипу. Адже краплі, що містять віруси, можуть переміщатися не менше, ніж на 1-2 м, тому залишаючись на такій відстані від хворих людей, можна знизити ймовірність того, що ваша дитина захворіє.
- Навчити варто дітей завжди прикривати рот під час кашлю і чхання. Переконайтеся, що діти прикривають ніс і рот серветкою, коли вони кашляють або чхають. Попросіть їх викинути використану серветку і негайно вимити руки. Це допомагає запобігти поширенню вірусу грипу через повітря і на руках здорових людей.
- Треба навчити дітей правильно мити руки - ретельно і часто з милом і водою. Якщо мило і вода недоступні, дайте дезінфікуючий засіб для рук з вмістом спирту не менше 60% для очищення рук. А ще - важливо мити руки, перш ніж торкатися їх очей, носа або рота. Миття рук знижує кількість респіраторних вірусів, які можуть поширюватися.
- Очищуйте поверхні та предмети, до яких часто торкаєтеся, такі як іграшки, столи, дверні ручки, поручні, клавіатури комп'ютера, телефони і іграшки.
- Поясніть дітям, що мило і вода при очищенні видаляє респіраторні віруси, включаючи SARS-CoV-2. Можна використовувати спиртовмісні та хлорвмісні дезинфікуючі засоби, дотримуючись інструкцій з використання дезинфікуючих засобів, на етикетці продукту. Точний термін виживання вірусу SARS-CoV-2 на сьогодні не відомий, проте очищення поверхонь і об'єктів, до яких часто торкаються, знижує кількість вірусів, які можуть поширюватися під час дотику до зараженої поверхні, а потім до ваших очей, носа або рота.
- Будьте готовими і поінформованими. Слідкуйте за епідемічною ситуацією із респіраторними захворюваннями, використовуючи офіційні джерела. Читайте та виконуйте рекомендації лікарів про заходи профілактики захворювань. Знання запобіжних заходів і способів отримання достовірної інформації допоможе скласти план захисту себе, своїх дітей та інших осіб.

 

5 ідей для проведення корисного дозвілля з дітьми:

• Настільні ігри неодмінно мають захопити вашу дитину. Їх варто обирати за віком. Для учнів початкової школи буде цікаво пограти у «ходилки-бродилки з кубиком», для підлітків та старшокласників - монополію та інші ігри, які розвивають логічне мислення. Лото, карти, пазли - теж будуть цікаві для дітей будь-якого віку.
• Заняття для розвитку теж будуть доречні. До цієї категорії можна віднести розмальовки, ліплення з пластиліну. Звичайно ж, такий вид діяльності сприяє розвитку творчих здібностей. А ще можна запропонувати дитині виготовити фотоколаж сім'ї. На великому аркуші паперу можна намалювати велике дерево, на гілках якого приклеїти фотографії членів сім'ї. Таке заняття неодмінно сподобається вашій дитині.
• Хатні справи. Долучайте дітей до домашньої роботи - їм цікаво, а для вас неабияка допомога. Можна разом помити посуд, приготувати смачну страву або полити вазони. А ще можете разом з дитиною посадити якусь рослину в горщик та стежити за її ростом.
• Звичайне читання перетворіть у гру. Після прочитання казки або оповідання спробуйте разом з дитиною влаштувати за її мотивами домашній театр. Цікавим для дітей буде також театр тіней. Для цього необхідно встановити настільну лампу біля стіни і руками показувати фігури тварин.
• Ведення щоденника. Купіть для дитини гарний блокнот, який застібається на замочок чи закривається на ключик. Їх у продажі є безліч варіантів. Запропонуйте своєму чаду щоденно вести блокнот, записувати туди свої думки та описувати, як минув день. Це допоможе розвивати пам'ять дитини та розвине здатність чітко висловлюватися.
 
Поради батькам. Як ефективно організувати
навчальний процес вдома
1. Дотримуватися режиму дня
Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться. Тож бажано продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і гуляти в один і той самий час.
2. Скласти розклад занять
Для того, щоб ефективно організувати навчальний процес вдома, потрібно включити навчання в режим дня дитини. Щоб вона чітко знала, що вранці вона 2 години займається, до прикладу, математикою і проходить онлайн-курс з англійської мови, а після обіду створює проект (робить поробку) і читає.
• Зазвичай найпродуктивнішим часом для навчання є ранок. Хоча, звісно, складаючи розклад, орієнтуйтеся на особливості власної дитини.
В онлайн-заняттях і дистанційному навчанні загалом ви можете регулювати навантаження і вибудовувати гнучкий графік. Тож навчальні години можуть тривати трохи більше або менше, залежно від віку дитини та її індивідуального темпу.
Бажано також складати план занять на наступний день звечора і дотримуватися щодня однакових часових рамок - наприклад, навчання о 10:00-12:00 вранці й о 15:00-17:00 ввечері. Це допоможе дитині організуватися і розвивати навички тайм-менеджменту.
• Якщо молодшому школяру важко морально впоратися з певним обсягом роботи, запропонуйте йому намалювати на аркуші кола, які відповідають кількості необхідних завдань, і по черзі розфарбовувати чи закреслювати їх. Виконали одне завдання - і закреслили коло.
3. Організувати робочий простір
На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров'ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його.
Кімната, в якій дитина буде займатися навчальною діяльністю, має добре вентилюватися, щоб школяр міг дихати чистим повітрям, а не пилом, який накопичується за цілий день в погано вентильованому приміщенні.
4. Усунути фактори, що можуть відволікати дитину
Середовище, що не відволікає увагу, дозволить школярам навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тож під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів - вимкніть сповіщення мобільного телефону, комп'ютера, телевізор та радіо, голосно не розмовляйте.
• Якщо у вас є малюк, намагайтеся підлаштувати час для навчання в тиху годину (коли він спить).
Певна фонова музика може допомогти дитині налаштуватися на навчання, але важливо, щоб вона не була занадто голосною і не стала відволіканням.
5. Робити регулярні перерви
Під час виконання завдань важливо кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики, випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв - влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім'яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп'ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.
• Адже навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню й опрацюванню інформації.
• Крім фізичних вправ, дитина може під час перерви зайнятися справами по дому (скласти іграшки, погодувати риб тощо) чи погратися.
• Але дуже важливо, щоб під час відпочинку дитина уникала перебування перед монітором (не гортала стрічку новин у соціальних мережах, не переглядала відео та не грала в комп'ютерні ігри), щоб її оченята могли повноцінно відпочити.
6. Чергувати онлайн-навчання з іншими видами навчальної діяльності
• Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп'ютері, а й роботу в зошиті, читання книг, створення проектів, спостереження, експериментування.
• Важливо навчити також дитину конспектувати, робити замітки для кращого засвоєння та запам'ятовування інформації.
• І не забувайте влаштовувати перевірку знань після засвоєння інформації - нехай дитини відповідає на запитання, переказує, проходить тести, робить контрольні та олімпіади. При цьому «вимірюйте» успішність навчання якісними, а не кількісними показниками. Критеріями можуть бути розуміння правил, точність виконання математичних операцій, грамотність письма тощо. Це орієнтує дитину на реальний результат, а не його імітацію.
7. Мотивувати дитину до успіху
Мотивація може бути різною - зовнішньою (заохочення, як-то дозвіл погратися на комп'ютері, купити іграшку тощо) та внутрішньою - власне пізнавальний інтерес дитини (який підвищується від підтримання допитливості дитини, похвали за її досягнення тощо).
Звісно, ви можете поєднувати обидва види мотивації, але більш ефективним для дитини буде вироблення саме внутрішньої.
Пам'ятайте: ваші заохочення та уважність показують дитині, що ви пишаєтесь її роботою і її зусилля не залишаються непоміченими.
8. Спілкуватися з іншими
Комунікація може також допомогти підвищити ефективність навчання в Інтернеті. Можна зв'язатися з учителями, зареєструватися на форумах, підтримувати зв'язок з батьками однокласників вашої дитини.
Можна об'єднатися й створити групу, де будете ділитися корисними ресурсами та досвідом. При цьому в дітей може бути власна група, де вони зможуть ставити запитання, допомагати один одному вирішувати завдання, ділитися враженнями тощо.
При цьому намагайтеся не порівнювати успіхи вашої дитини з іншими, адже всі вони - унікальні та розвиваються у власному темпі. Нехай діти чують від вас слова підтримки та отримують завдання, які відповідають їх рівню, цілям і потребам.
9. Залучатися до процесу навчання
Залишайтеся причетними до дистанційного навчання вашої дитини, допоможіть їй скласти графік, розібратися з цілями та курсами, налагодити режим дня.
Молодші школярі, крім того, на початку онлайн-навчання потребують значної допомоги від дорослих. Батькам, можливо, буде потрібно допомогти дитині увімкнути пристрій, увійти в додаток, прочитати інструкції, натиснути в потрібному місці, ввести відповіді тощо.
Однак пам'ятайте: чим старшою є дитина, тим більше вона має займатися самостійно. З сьомого-восьмого класу варто підключатися до його занять лише за потреби. Підлітки цілком здатні самостійно опановувати матеріал, здавати тести та організовувати своє навчання. Тож створіть дитині такі умови, в яких вона буде відчувати свою відповідальність за навчання.
При цьому цікавтеся її успіхами, враженнями від онлайн-навчання, попросіть ділитися труднощами, підтримуйте свого школяра.


До уваги  учнів та батьків школи!

З радістю повідомляємо вам, що нашу школу відібрано до участі в п’ятій хвилі Програми підтримки освітніх реформ в Україні   « Демократична школа».

Демократична школа – це: активні та відповідальні учні, мотивовані та прогресивні вчителі, відкрита адміністрація, зацікавлені та задіяні батьки, розуміюча громада.

 Програму реалізовується Європейським центром ім. Вергеланда у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Радою Європи з метою підтримки реформ середньої освіти в Україні. Програма фінансується МЗС Норвегії.   Програма сприяє змінам в українській школі, спрямована на виховання активних громадян, які поважають права людини.

 

 Програма дасть можливість розвинути культуру демократії в школі,
навчити вчителів та адміністрацію школи, залучити батьків до всього, що робить школа, поглиблюючи співпрацю між школою і громадою,
налагодити контакти між школами України з різних областей.

Більше на вебсайті програми:
http://www.schools-for-democracy.org та у Фeйсбуці: www.facebook.com/schoolsfordemocracy


Поради

Рекомендації для батьків у вихованні дитини

РОДИННО-СІМЕЙНЕ ВИХОВАННЯ

Де згода в сімействі, де мир

і тишина, щасливі там люди,

блаженна сторона.

                І.П.Котляревський

         Родина – це природний осередок найглибших людських почуттів, де дитина засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, любові до всього живого. Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сім'ї. Рідна домівка – не тільки місце притулку, дах над головою, а й родинне вогнище, місце захисту від життєвих негараздів.

        

Рекомендації батькам :

1.     Виховує все: люди, речі, явища, але на першому місці батьки і педагоги.

Учити жити – це значить передати із серця в серце моральні багатства. І передає ці багатства той, хто з колиски пестить дитину, хто дбайливою рукою підтримує її перший крок, хто веде її за руку першою стежинкою життя. Це мати, батько і вчитель.

2.     Виховання починається із дня народження.

Перше, із чого дитина починає пізнавати світ, - це ласкава материнська усмішка, тиха колискова пісня, добрі очі, лагідні обійми. З усього цього складається перше уявлення про добро і зло.

3.     У сімейному вихованні вирішальну роль відіграє морально-політичне обличчя батьків.

Могутньою виховною та облагороджуючою силою для дітей сім¢я стає тільки тоді, коли батько і мати бачать високу мету свого життя, живуть в ім¢я високих цілей, що збільшують їх в очах дитини.

4.     Турбота батька і матері про здорову сім¢ю.

Справжня мудрість вихователя – батька, матері – в умінні дати дитині щастя дитинства – це спокійне домашнє вогнище.

5. Сімя – це первинний колектив українського суспільства.

Чи почуває дитина, що блага її життя – наслідок великої праці батьків, турботи люблячих її людей? Адже без них, без їхньої праці й турботи вона просто не могла б існувати. Тут криється велика небезпека – виростити людину егоїстичну, яка вважає, що головне – її особисті потреби, а все інше – другорядне. Є  лише один шлях: учити дитину робити добро для нас, батьків, вихователів; учити дітей розуміти й переживати всім серцем, що вона живе серед людей і що найглибша людська радість – жити заради когось.

6.Готових рецептів сімейного виховання немає.

Є люди, здатні тільки родити, але не здатні по-справжньому народжувати. Повнокровна й гармонійна особистість народжується материнською і батьківською мудрістю. Народження людини – велике і важке діяння, щаслива і складна праця, яка називається вихованням.