ПРОГРАМА "ДЕМОКРАТИЧНА ШКОЛА"


До уваги  учнів та батьків школи!

З радістю повідомляємо вам, що нашу школу відібрано до участі в п’ятій хвилі Програми підтримки освітніх реформ в Україні  « Демократична школа».

Демократична школа – це: активні та відповідальні учні, мотивовані та прогресивні вчителі, відкрита адміністрація, зацікавлені та задіяні батьки, розуміюча громада.

 Програму реалізовується Європейським центром ім. Вергеланда у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Радою Європи з метою підтримки реформ середньої освіти в Україні. Програма фінансується МЗС Норвегії.   Програма сприяє змінам в українській школі, спрямована на виховання активних громадян, які поважають права людини.

 Програма дасть можливість розвинути культуру демократії в школі,
навчити вчителів та адміністрацію школи, залучити батьків до всього, що робить школа, поглиблюючи співпрацю між школою і громадою,
налагодити контакти між школами України з різних областей.
            Більше на вебсайті програми:
 http://www.schools-for-democracy.org та Фeйсбуці:   www.facebook.com/schoolsfordemocracy

28 січня 2020  в Києві  відбулась конференція  за участю представників МЗС Норвегії, МОН України,  директорів 61 школи України, учасників програми, де було підписано Декларацію про співпрацю.   


Протягом 8 -11 лютого у м. Львові відбувся базовий тренінг П’ятої хвилі Програми «Демократична школа» для шкільних команд  за участю директора школи, заступника директора з виховної роботи та представників батьківської громади.  


12.02.2020 р. відбулась нарада педагогічного колективу ЗШ №4 для ознайомлення педагогів з дорожньої картою  участі школи  в Програмі "Демократична школа".

 



Перша онлайн - конференція 

1-го квітня відбулась перша онлайн - зустріч педагогів школи із регіональними тренерами: Миколою Попадюком та Олександром Фомічовим. Впродовж попередніх 10-ти днів вчителі та представники адміністрації самостійно опрацьовували два нових документа, які впливають на те, як функціонуватиме українська школа, та обдумували зміни, котрі варто запровадити у школі, щоб відповідати положенням цих документів.

Після знайомства та стислого огляду документів, учасницям було запропоновано дослідити один з критеріїв освітніх та управлінських процесів ЗО та внутрішньої системи забезпечення якості освіти із "Абетки директора". Розглянули "Правила поведінки учасників освітнього процесу в ЗО забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини". Учасниці наводили власні приклади таких правил, які вже є або могли б бути використані в їхній школі. Найбільш дискусійними виявились "Бережно стався до шкільного майна", "Не порушуй дисципліну під час уроку", "Не ображай інших". Згадували й академічну доброчесність, корупцію, дружність, ввічливість, мовну культуру, права дитини, булінг, потреби учнів та співпрацю.

По завершенні розглянули занотовані вчительками відповіді на запитання із Завдання, детально обговорили кожну з запропонованих змін.



Друга онлайн - конференція

02.04.2020  відбулася друга онлайн-зустріч тренерів (Попадюк М., Фомічов О.) з педагогічним колективом та адміністрацією Івано-Франківського ліцею №4 (колишня ЗОШ №4) у середовищі ZOOM.

Зустріч була присвячена обговоренню Завдання №4, а саме “Посібникам Ради Європи”. На зустрічі зареєструвалися 14 представників навчального закладу, хоча були і ті учасники, які, ймовірно, з технічних можливостей цього не зробили. 

Перед безпосереднім обговорення посібників відбулась демонстрація-нагадування можливостей доступу до бібліотеки на сайті Програми “Демократична школа” (за допомогою трансляції екрану одного з тренерів).

Спершу відбулось обговорення перших емоційних вражень під час роботи з посібниками, яке можна висвітлити наступними тезами:

• “ ...їх [посібники] потрібно читати потроху, щоб все усвідомлювати…”, “коли є проблеми - відповідь треба шукати в цих посібниках і використовувати інтерактивні вправи для того, щоб учні їх обговорювали”, - Ірина Гаврилюк, директор;

• “...спочатку в мене був шок, протест… і на фоні...дистанційного навчання я думала, що це не актуально, але коли я почала читати, моє бачення змінилось [в кращу сторону]” - вчитель.

Під час обговорення тем та вправ, які можуть стати у нагоді під час роботи з різними шкільними предметами було висловлено окремі думки:

• для історії ці вправи можуть використовуватися під час вивчення будь-якого правового фактору (Т. Бойчук, вчитель);

• для української мови та літератури в контексті вивчення твору Емми Андрієвської “Говорюща риба”, можна використовувати вправу “Зніміть свої окуляри”. Особливо цікавими були також вправи “Супергерої”, “Хто я”;

• для інформатики - ефективними можуть бути матеріали з посібника “Закладинки”.

Подальша розмова сягнула проблематики цілей і мети використання вправ під час навчального процесу і учасники дійшли до висновку, що їх впровадження має на меті не просто пожвавлення та урізноманітнення навчального процесу, а й формування певних компетентностей або їх складових. Після цього педагоги висловлювали свої думки стосовно специфіки адаптації окремих матеріалів в українських навчальних реаліях та перейшли до теми адаптації вправ в умовах дистанційного навчання в під час карантину. Саме тому, цікаво те, що вчителям та тренерам вдалось під час поділу на сесійні зали виконати вправу “Права та відповідальність” з посібника “Громадянська відповідальність 80 вправ” (с. 99) та здійснити якісне обговорення в малих групах.

Варто відмітити, що окремі педагоги висловили побоювання щодо браку часу під час “стресового для всіх” налагодження дистанційного навчання і тому використання посібників і впровадження вправ з них може бути “не на часі”, проте тренери надали окремі рекомендації з цього приводу.

Варто відмітити, що на завершення онлайн-зустрічі було продемонстровано можливості та переваги “Тулбоксу для вчителів”.

В цілому зустріч пройшла в досить позитивній атмосфері і нам вдалося обговорити посібники Ради Європи, специфіку їх використання та навіть поділитись окремим досвідом. Значна частина учасників взяла активну участь у обговоренні та продемонструвала щире прагнення до використання та впровадження вправ і матеріалів.



Третя онлайн - зустріч" На шляху до позитивних змін"

На шляху до позитивних змін, дуже важливо іноді зупинятись і робити певний аналіз свого «маршруту», як пройденого так і майбутнього. Ми на шляху до змін. До демократичних змін. Завдяки мудрим та вправним модераторам О. Фомічову та М. Попадюку представники Ліцею №4 Івано-Франківської  міської ради впродовж двох днів, 11 та 12 вересня зуміли здійснити самооцінку своєї роботи , яка веде до дієвої Демократичної школи. Прикро, що через певні обставини зустрічі відбулися онлайн, проте вони не втратили своєї актуальності, ефективності та позитивної атмосфери.

 


 

Ура!!! Нарешті зустріч в офлайн- форматі!!!

Чи можна за дві години навчитись робити квітку з паперу, взяти участьв театральній постановці та ще й відстояти власну позиціюв  дискусійному клубі, при цьому весело провести час, відкрити у своїх колегах та учнях щось нове і подивитись на себе по-новому??? Звісно, все це можна зробити, коли береш участь в проєкті Демократична школа. Ця зустріч усіх нас надихнула на активну роботу щодо втілення принципів Демократичної школи в діяльності нашого закладу. Щиро дякуємо нашим тренерам Олександру Фомічову та Миколі Попадюку за змістовний, пізнавальний та весело проведений спільний час.