Кібербулінг


Що таке кібербулінг?

Кібербулінг – це булінг із застосуванням цифрових технологій. Він може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах та мобільних телефонах.

Це неодноразова поведінка, спрямована на залякування, провокування гніву чи приниження тих, проти кого він спрямований.

Приклади включають:

поширення брехні про когось або розміщення фотографій, які компрометуюсь когось, у соціальних мережах;

надсилання повідомлень або погроз, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди, через платформи обміну повідомленнями;

видання себе за когось іншого/іншу і надсилання повідомлень іншим людям від його/її імені.

Особистий булінг та кібербулінг часто пов’язані між собою. Але кібербулінг залишає цифровий слід – записи, який може слугувати доказами, що дозволять зупинити цькування.



Топ-10 запитань про кібербулінг

  1. Чи зазнаю я булінгу в Інтернеті? У чому різниця між жартом та булінгом?
  2. До яких наслідків призводить кібербулінг?
  3. З ким я маю поговорити, якщо хтось цькує мене в Інтернеті? Чому так важливо про це розповідати?
  4. Я зазнаю кібербулінгу, але боюся говорити про це з батьками. Якими словами я можу розповісти їм про це?
  5. Як я можу допомогти своїм друзям повідомляти про випадки кібербулінгу, особливо якщо вони не хочуть цього робити?
  6. Користування Інтернетом дає мені доступ до великої кількості інформації; але це також означає, що я відкритий/а до цькування. Як можна зупинити кібербулінг, не відмовляючись від доступу до Інтернету?
  7. Як я можу запобігти тому, щоб моя особиста інформація використовувалася для маніпуляцій або приниження мене в соціальних мережах?
  8. Чи передбачено покарання за кібербулінг?
  9. Як здається, Інтернет-провайдери, не переймаються проблемою кібербулінгу та онлайн-домагань? Чи несуть вони відповідальність?
  10. Чи є в Інтернеті будь-які інструменти для боротьби з булінгом, якими можуть скористатися діти та молодь?

Освітній серіал "Про кібербулінг для підлітків"

Серія 1 — Що таке кібербулінг?

Серія 2 — Як відбувається кібербулінг?

Серія 3 — Що робити жертві кібербулінгу?

Серія 4 — Як допомогти другу-жертві?

 

Гарячі лінії для підтримки:

Національна гаряча лінія ГО «Ла Страда»: 0 800 500 333, 116 111

Національна гаряча лінія із запобігання домашньому насильству: 116-123; 116-111; 0 800 600 225

Національна гаряча лінія НГО «Магнолія» для вчителів і батьків 116-000